top of page
חיפוש

הורים, רוצים להתחיל לתרגל יוגה עם הילדים והילדות? הנה כמה עקרונות

להשתמש בפחות מילים והסברים, וביותר חיקויים ודמיון. ליצור תנאים ללמידה מתוך הצלחה ולהשאיר מרחב בטוח לטעויות. הנה כמה עקרונות לתרגול יוגה עם הילדים והילדות:


המשחקים של יוגי פאן מתאימים לילדים וגם למבוגרים, והכי משמח אותנו כאשר משחקים ומתרגלים ביחד - כל המשפחה. אבל בואו נדבר רגע על ההבדל בין יוגה של מבוגרים לבין תרגול יוגה עם ילדים וילדות.

אחת הסיבות לכך שיש בכלל הבדל בין יוגה למבוגרים לבין יוגה לילדים היא שילדים עוד לא סיימו להתפתח מבחינה פיזית וקוגניטיבית. לכן נוצר מצב שבו למרות שילדות וילדים גמישים יותר ממבוגרים, השליטה שלהם בגוף והקואורדינציה עוד לא הגיעו לבשלות מלאה.

לכן בגיל הצעיר המטרה של תרגול יוגה היא לאו דווקא לבצע את התנוחה בדיוק המירבי שלה, כמו שאנחנו שואפים כמתרגלים בוגרים.

אנחנו ב'יוגי פאן - משחקי יוגה חינוכיים לילדים' מאמינים כי המטרה של תרגול יוגה בגילאים הצעירים היא להרחיב את טווח הגמישות של החשיבה ולהקנות הרגלים של תנועה (בדגש על גמישות ושיווי משקל), הרפייה ועקביות. הרגלים שילוו את הילדים והילדות לאורך כל חייהם. בנוסף, דרך המשחקים הילדים לומדים גם להתרכז ולהרגע - איכויות מאוד חשובות בתקופה שבה אנו חיים.



יש כמה עקרונות שמלווים אותנו בתרגול עם ילדים וילדות:

  • בגילאים צעירים ילדות לומדות פחות טוב מהסברים מילוליים, אז ממש אין צורך בהמון דיבורים והסברים מעמיקים.

  • ילדים לומדים הכי טוב מתוך חיקוי - הדגימו את התנועה או המשימה.

  • לא חייבים להיצמד לתנוחות יוגה המוכרות לכם המבוגרים. להיפך - כדאי לבקש מהילדות להמציא שמות חדשים לתנוחות שאנחנו כבר יודעות לתרגל, או להמציא תנוחות חדשות לשמות שאנחנו כבר מכירות.

  • למידה מתוך הצלחה. הלמידה הכי טובה נעשית מתוך התנסות מוצלחת. כך הילד יכול לשחזר את ההצלחה שלו כי הוא כבר יודע מה צריך לעשות.

  • כדאי להתאים את האתגר לרמה של הילד, ולהעלות את הרמה בהדרגה. אם נתקלתם באתגר שמוביל לחוסר הצלחה או תסכול גדול, מומלץ להניח אותו בצד ולהגיע אליו בהמשך כשהילד יהיה בשל להתמודדות.

  • לאפשר מרחב בטוח לטעויות - לא לתקן את התנועה של הילדה. אנו רוצים לתת להן את התחושה שהן יכולות לסמוך על הגוף שלהן. תיקונים בגיל צעיר עלולים לגרום לחוסר בטחון. סמכו עליהן ועל גופן שיתייצבו עם הזמן למנח הנכון.

  • אם רוצים לעודד התמדה כדאי שהתרגול המשותף יהיה כיפי, משמח וכזה שיוצר זיכרונות חיוביים מתרגול יוגה לכל המשפחה.


אנחנו כאן לכל שאלה, מוזמנים ליצור עמנו קשר ישיר דרך האתר או באינסטוש

בהצלחה!


*** רוצים להתחיל לשחק? רוצות לתרגל יוגה עם הילדים? בחנות המשחקים הוירטואלית של "יוגי-פאן" תוכלו למצוא מגוון של משחקים שמתאימים לגילאי שנתיים ועד 99, ושיאפשרו לכם להתחיל לזוז. זה הזמן להכניס את היוגי לתוך המשפחה.


96 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page