top of page
חיפוש

האם ילדים יכולים להנות ממשחקים בלי תחרות?

הרבה פעמים ברירת המחדל שלנו כשאנחנו רוצים ורוצות להניע את הזאטוטים שלנו לפעולה היא להכריז על תחרות. אבל האם יש דרך אחרת?


"בואו נראה מי מגיע ראשון למקלחת?!"

"מי שתסיים ראשונה מהצלחת - תקבל קינוח ראשונה!"

הרבה פעמים ברירת המחדל שלנו כשאנחנו רוצים ורוצות להניע את הזאטוטים שלנו לפעולה היא להכריז על תחרות. אבל האם יש דרך אחרת?

רבים מהמשחקים שאנחנו מכירים מבוססים על תחרות. אבל אנחנו ב"יוגיפאן - משחקי יוגה לילדים" מאמינים שילדים לא זקוקים לאתגר של תחרות כדי להנות ממשחקים, ושהבחירה דווקא בתחרות ככלי לעורר עניין או מוטיבציה היא בחירה להביא בכוח את התפיסות שלנו כמבוגרים לתוך עולם הילדים.

אנחנו לא חיים בלה-לה-לנד. בני אדם הם יצורים תחרותיים. גם ילדים. ילדות וילדים רבים משווים את עצמם לאחרים ואחרות, הם מאתגרים את עצמם, הם רוצים להיות טובים יותר ולא אוהבים להפסיד. אבל נראה לנו שאפשר להציע להם גם דרך אחרת.

כיום כבר ברור לכולנו שאנחנו תלויים אחד בשניה. אנחנו כבר יודעים שקרחונים שנמסים בקצה השני של הגלובוס משפיעים על גובה המים בים התיכון שלנו, שהתפרצות של וירוס בסין מובילה לתגובת שרשרת של סגרים בכל העולם. לכן יש חשיבות עצומה ללמד את הדור הבא ליצור, להנות, לאתגר את עצמו, להתקדם ולהתפתח מתוך שיתוף פעולה, מתוך הבנה שיחד אנחנו משיגים הרבה ולבד זה כמעט בלתי אפשרי. שבמקום תחרות אנחנו צריכים להציב ולהשיג מטרות משותפות.





איך אפשר ליצור עניין אצל ילדים בלי תחרות? איך מלמדים אותם שיתוף פעולה?

הנה שלושה טיפים ורעיונות:

במקום תחרות - משחקים שיש להם מטרה משותפת. למשל: לבנות ביחד עיר מקוביות, להעלות ביחד הצגה, לעשות קופה משותפת של קלפים, לצבור ביחד נקודות, לתרגל ביחד יוגה לכל המשפחה.

במקום תחרות - חיקוי. למשל: במקום להכריז על תחרות של צחצוח השיניים המהיר ביותר, נבקש מילד א׳ לצחצח בצורה מיוחדת ומילדה ב׳ לנסות לחקות אותו. ביום אחר נחליף תפקידים.

במקום תחרות - דמיון. למשל: אם אני רוצה ללמד את הילדה לתקתק את התארגנות הבוקר שלה כדי להגיע בזמן לגן, אפשר להמציא לה סיפור על הנסיכה שהיתה צריכה להגיע בכל בוקר לגן ולא כל כך רצתה. אבל אז אבא נתן לה במתנה שעון מעורר של גדולים. הוא לימד אותה לצחצח שיניים עם משחת הפיות המיוחדת והריחנית, ללבוש את בגדי הנסיכות ולכפתר את כל הכפתורים המנצנצים, וכן הלאה עד שמגיעים לגן.

***

רוצים להתחיל לשחק? רוצות לתרגל יוגה עם הילדים? בחנות המשחקים הוירטואלית של "יוגי-פאן" תוכלו למצוא מגוון של משחקים שמתאימים לגילאי שנתיים ועד 99, ושיאפשרו לכם להתחיל לזוז. זה הזמן להכניס את היוגי לתוך המשפחה.


56 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page