top of page
חיפוש

ילדים בתנועה: גם חדר קטן הוא כמו תיק של מרי פופינס

ילדים לומדים את העולם בתנועה. התנועה גם מאזנת אותם פיזית ורגשית. אבל מה עושים כשאין יותר מידי מקום בבית, ובחוץ חורף וגשום? הנה כמה טיפים


הסיטואציה הזאת מוכרת כמעט לכל הורה: אורזים את הילדים וקופצים לבקר חברים. את תחילת הנסיעה הילדים העבירו ברוגע יחסי, אבל אחרי רבע שעה הם כבר כמעט מתפקעים מאנרגיה עצורה ומתקשים להחזיק מעמד. הרגליים שלהם מתחילות לבעוט בכיסאות הקדמיים. הם מתים לשחרר את החגורה ולהסתובב, הגוף שלהם ממש מתקשה להישאר במקום.

כשמגיעים לחברים, המבוגרים רוצים לשבת ולקשקש. אבל הילדים תמיד תמיד מעדיפים להיות בתנועה. אם מנסים לבקש מהם לשבת ״בשקט״ ולא מאפשרים להם לזוז - מהר מאוד הילדים מתחילים להתחרפן. לקפוץ, למשוך, לצווח, לרטון ולריב. פחות כיף.

זה קורה כי ילדות וילדים צריכים לזוז. הם חוקרים, מתנסים ומתפתחים, ולומדים את העולם בתנועה: איך להפעיל את איברי הגוף, איך להתנהל במרחב, את היכולות שלהם וגם את הגבולות והמגבלות. התנועה מאזנת אותם פיזית וגם נפשית.

מי שנולדו, כמונו, עוד במאה הקודמת לפני שהעולם הפך לדיגיטלי - ודאי זוכרים כיצד בילינו חלק ניכר משעות העירות שלנו בתנועה מחוץ לבית: סטנגה, עמודו, דג מלוח, מחבואים, תופסת, אופניים או גוגואים.

העולם של היום, מאפשר לילדים הרבה פחות הזדמנויות לתנועה. אם פעם ההורים נאבקו כדי להכניס את הילדים חזרה הביתה מהרחוב - כדי לנוח ולאכול, כיום התפקיד של ההורים הוא ליצור לילדים הזדמנויות לתנועה. וכשאי אפשר לצאת החוצה, כי חורף (או חלילה וחס בידוד) - אז צריך לזוז בתוך המרחב שכן עומד לרשותנו.




גם במרחבים מצומצמים אפשר ליצור הזדמנויות לתנועה. הנה כמה טיפים:

בדמיון יש מרחבים אינסופיים: בעזרת קצת דמיון אפשר ליצור מסלולים מאתגרים, להמציא משחקים חדשים, להתאמן על גמישות, לקפוץ ולהתגלגל. למשל: אפשר לחקות תנועה של חיות (כמו במשחקים של יוגי),אפשר להמציא אתגרים של גמישות אחת לשניה, או לרוץ ביחד בסלואו מושן ובתנועות מוגזמות.

חגיגה של אנדורפינים: הרבה פעמים קשה לנו, בכל גיל, להניע את עצמנו לפעילות גופנית. אבל זכרו: כשאנחנו צולחים את הגשר הזה של ״לא בא לי״ ומניעים את הגוף, האנדורפינים עושים את שלהם והמצב רוח עולה.

לזוז ביחד: הרבה יותר כיף לנוע ביחד. נסו לארגן לכם בלוח הפעילות היומי זמן לתנועה משפחתית משותפת. ביחד יותר מצחיק, פחות מעייף, נוצרות הזדמנויות לחיקוי, הזדמנויות לשיחה ולחוויות חיוביות משותפות.

להכניס את היוגה הביתה: יוגה עובדת על גמישות של הגוף, המחשבה והנפש. היא מזמנת לכם ולכן לתוך החיים חיות וטבע בצורה של תנוחות כמו לוטוס וכוכב ים, כלב ועטלף, גם כשאתם בעצם נמצאים ונמצאות על מזרן יוגה בתוך חדר. היא יוצרת מרחב של נשימה ופותחת את החושים, מאפשרת להתחבר לעצמך וליקום. אפשר לתרגל יוגה לבד, ויש גם יוגה לילדים ויוגה לכל המשפחה.

*** רוצים להתחיל לשחק? רוצות לתרגל יוגה עם הילדים? בחנות המשחקים הוירטואלית של "יוגי-פאן" תוכלו למצוא מגוון של משחקים שמתאימים לגילאי שנתיים ועד 99, ושיאפשרו לכם להתחיל לזוז. זה הזמן להכניס את היוגי לתוך המשפחה.


52 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page