חיפוש
  • קארין סלע

יותר ויותר הורים מתרגלים יוגה עם הילדים שלהם, למה גם לכם כדאי?

עודכן: לפני 6 ימים

טרנד חדש כובש את העולם, ולא, לא מדובר בהשקה של אייפון חדש, אלא בדיוק ההפך מזה.

בדור של ילדים שגדל למסכים ושיחות וידאו ללא הפסקה, ההורים מחפשים דרכים כדי להפעיל את הילדים,

לגרום להם לבצע פעילות גופנית וגם להתחבר לעצמם מחדש.

אחת הדרכים שתופסות תאוצה היא תרגול יוגה משותף של הורים וילדים.


היוגה פותחה בתרבות ההודית לפני למעלה מ 5,000 שנה כדי ליצור תחושה של הרמוניה בין הגוף והמוח, ומגוון ההטבות הבריאותיות שלה גרמו לכך שהיא נשארה בחיינו עד היום.


ליוגה יש שפע של יתרונות בריאותיים, לגוף ולנפש: היא מחזקת את הגוף, משפרת את הגמישות והיציבה, מפיגה מתח ויוצרת שלווה בסוף התרגול ועוד.





עם אינספור מעלות חיוביות לגוף וגם לנפש, ריכזנו עבורכן את ארבעת היתרונות המרכזיים שגם הילדים שלך יכולים להרוויח מיוגה:


חיזוק הדימוי העצמי של הילד כבר מגיל צעיר:

בעולם שבו אחד מכל שלושה ילדים סובל מדימוי גוף שלילי, חשוב לפתח את התכונה הזאת אצל ילדים כבר בגיל מוקדם. ביוגה, מתרגול לתרגול ניתן ממש להרגיש ולראות את השיפור, וכך בילד נוצרת תחושה של מסוגלות - גם ברמה הגופנית (הגוף שלי יכול!) וגם ברמה הנפשית (אני יכול!). בנוסף, זהו שיעור משמעותי לגבי ערכה של ההתמדה.

דימוי עצמי חיובי הוא אחד מהכלים החשובים שנוכל לתת לילדינו. זה מאפשר לילד להתמודד בהצלחה בסביבתו כבר מגיל צעיר.


שיפור הקשב והריכוז:

היתרונות של היוגה לא כוללים רק יתרונות פיזיים, למעשה, הרבה מן היתרונות שלה הם דווקא יתרונות קוגנטיבים! בזמן היוגה זרימת הדם גוברת, דבר המעלה את רמת החמצן במוח ובכך משפר את יכולת הריכוז והמיקוד. בזמן התרגול המוח מפריש אנדרופינים שגורמים לתחושה חיובית הנשארת עם הילד גם לאחר מכן.


בעולם דיגיטלי - פעילות גופנית:

זה לא סוד שבעולם של היום הילדים לא ממהרים לבצע פעילות גופנית, יתרה מזאת, מחקרים מוכיחים ש 76% מהילדים בגילאי 6-13 לא מבצעים פעילות גופנית באופן סדיר. מחסור בפעילות גופנית אצל ילדים עלול לגרור אחריו השלכות בריאותיות עתידיות וכבר היום אנו עדים לתופעה של השמנת יתר בגילאים ממש צעירים. ילדים שמתרגלים יוגה מגיל צעיר אוהבים לנוע, מחזקים את השרירים ושומרים על הגמישות. כך ניתן ליצור בקלות ובשמחה הרגלים בריאים לשנים הבאות.


מרגיעה ומאפשרת שקט הנפשי:

חלק מרכזי שעליו מבוססת היוגה היא נשימה נכונה. חלק מטכניקות הנשימה מייצרות רגיעה באמצעות שימוש במערכת העצבים הפאראסימפטית, החלק במערכת העצבים שלנו שאחראי על פעולות ההרגעה ושימור הגוף. מערכת זו לרוב פעילה יותר כאשר הגוף נמצא במנוחה, תרגול יוגה באופן קבוע משפר את מערכת העצבים הפאראסימפטית ועוזר לרגיעה היום-יומית. בנוסף, דרך היוגה הילדים משחררים אנרגיה רבה האצורה בגופם עקב העומס היומיומי (להיות בגן או כיתה עם עשרות ילדים ומאות אינטראקציות זה המוווון מתח!) בצורה מבוקרת ובריאה.



אז איך מתחילים לתרגל?


ישנן המון דרכים ללמוד יוגה, מסרטון הדרכה ביוטיוב ועד למורה פרטי, אבל ילדים, כמו ילדים, מעדיפים לרוב שיטה חוויתית.

אחד מהטרנדים המובילים בארה"ב הוא משחקי יוגה לילדים, כמונו!

משחקי יוגה הם פתרון מושלם על מנת להכניס את היוגה לכל בית, ולהנגיש אותה לכל משפחה - בקלות ובהנאה.

אפילו משחק של 15 דקות, מספר פעמים בשבוע, יספיק כדי לראות שיפור בגוף ונפש הילדים.


בעולם שבו טרנדים משתנים ללא הפסקה, לא בכדי היוגה נשארה רלוונטית כבר למעלה מ 5,000 שנה.

היוגה מחזקת את הגוף והנפש ומביאה אושר לחיינו.

אם עוד לא התחלתם לתרגל עם הילדים שלכם, זה הזמן.

בואו לשחק איתנו יוגה :)


12 צפיות0 תגובות

מתנות סוף שנה לגנים ב-50% הנחה ברכישה קבוצתית. צרו קשר :)